Algemene
Voorwaarden
Van
Wijck IT is slechts gebonden door uitvoering na uitdrukkelijke en schriftelijke
aanvaarding door van Wijck IT van een bestelling/opdracht van de opdrachtgever.
Deze algemene voorwaarden zijn zowel van toepassing op de leveringen van
diensten als op de verkoop van goederen door van Wijck IT. De Algemene
Voorwaarden worden door het invullen van de bestelbon of het geven van een
opdracht, als door de opdrachtgever aanvaard beschouwd. De Algemene Voorwaarden
en elke specifieke overeenkomst maken de volledige en enige overeenkomst uit
tussen de partijen en vervangen alle voorgaande mondelinge of schriftelijke
overeenkomsten, voorstellen, beloftes, afspraken of mededelingen met betrekking
tot het voorwerp van de specifieke overeenkomst. Afwijkende voorwaarden van de
opdrachtgever zijn niet van toepassing.
Prijzen
1. Alle offertes, prijzen en aanbiedingen zijn
vrijblijvend en incl. btw, exclusief
bijkomende kosten zoals installatie-, verzend- en afleveringskosten en
heffingen zoals verwijderingsbijdrage of kopieerheffing, tenzij hierin
schriftelijk uitdrukkelijk anders is aangegeven. Deze zullen overigens tijdig, voor het
sluiten van de overeenkomst worden vermeld.
2. Gedurende de periode dat het aanbod geldt,
worden de prijzen van de aangeboden producten/diensten niet verhoogd, behalve
als deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen (hieronder valt bijvoorbeeld
de verhoging van het btw-tarief).
3. Toezending van aanbiedingen en/of (andere)
documentatie verplicht ons niet tot acceptatie van een order. Acceptatie wordt
door ons zo spoedig mogelijk, maar in elk geval binnen 14 dagen aan de
wederpartij ter kennis gebracht.
4. Aanbiedingen en offertes gelden niet
automatisch voor nabestellingen.
5. Een samengestelde prijsopgave verplicht ons
niet tot levering van een deel van de in de aanbieding begrepen zaken tegen een
tegen een overeenkomstig deel van de opgegeven prijs.
Betaling
1. De betaling van geleverde
diensten of producten geschiedt per Pin of Contant. Na de betaling ontvangt u
van ons standaard een factuur per e-mail. Indien u deze op papier versie wenst
kunnen hier extra kosten aan verbonden zijn, deze evt. kosten zullen u op
voorhand kenbaar gemaakt worden.
2. In sommige gevallen kan het zo
zijn dat u achteraf een betalingsfactuur van ons ontvangt. De standaard
betalingstermijn is 14 dagen. Net als u hebben wij onze
betalingsverplichtingen. Indien u uw betaling uitstelt zijn daar voor ons
kosten aan verbonden. Als dit wettelijk is toegestaan kunnen wij u de schade
die wij daardoor lijden (renteverlies en redelijke kosten om alsnog het
openstaande bedrag te innen) in rekening brengen.
Eigendomsvoorbehoud
Wij behouden de eigendomsrechten voor zolang de koop niet volledig is betaald. Op onze
reparatieopdrachten geven wij een zo duidelijk mogelijke omschrijving van de
door u voor reparatie aangeboden artikelen, zodat uw eigendomsrechten niet in
het geding zijn als wij failliet zouden gaan terwijl uw artikelen op dat moment
bij ons zijn.
Levering en uitvoering
1. Wij streven er uiteraard naar om altijd uiterlijk op het afgesproken tijdstip te leveren. Dit gebeurt zo snel
mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen, tenzij een kortere of langere
leveringstermijn is afgesproken. Als u dat wilt kunt u bij te late levering de
koopovereenkomst geheel of gedeeltelijk ontbinden, behalve wanneer de ernst van
de overschrijding van de leveringstermijn dit niet rechtvaardigt.
2. Als de levering van een apart
besteld product onmogelijk blijkt te zijn, doen wij ons best om u een
vervangend artikel te leveren. Uiterlijk bij de bezorging zal dit op duidelijke
en begrijpelijke wijze worden gemeld. Gaat het om een koop op afstand (zie
artikel 10), dan kunt u alsnog gebruik maken van uw herroepingsrecht.
3. Opgave van levertijd en/of
bezoektijden geschiedt altijd bij benadering, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk
anders is overeengekomen.
Bedenktijd bij levering producten
1. Bij de aankoop van producten op
afstand heeft u als consument een bedenktijd van 14 dagen. De
bedenktijd gaat in op de dag dat u het product heeft ontvangen. Of als u in één
bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop u, of een door u
aangewezen derde, het laatste product uit die bestelling heeft ontvangen. Of
als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of
onderdelen: de dag waarop u, of een door u aangewezen derde, de laatste zending
of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
2. Tijdens de bedenktijd behoort u
zorgvuldig om te gaan met het product en de verpakking. Daaronder wordt
verstaan dat u het product slechts in die mate uitpakt of gebruikt voor zover
dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het wilt behouden. Indien u van uw
herroepingsrecht gebruik maakt, behoort u het product met alle geleverde
toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en
verpakking naar ons terug te sturen. Wij geven u duidelijke informatie hoe u
dit kunt doen.
3. U bent alleen aansprakelijk
voor waardevermindering die het gevolg is van een manier van omgaan met het
product die verder gaat dan toegestaan in lid 2. Wij zijn gerechtigd de
waardevermindering te verrekenen met het door u terug te ontvangen bedrag.
4. Indien u gebruik maakt van uw
herroepingsrecht, hoeft u hoogstens de kosten van terugzending te betalen. Als
wij de retourkosten voor onze rekening nemen zullen wij dat duidelijk
vermelden.
5. Alle overige kosten die u al
heeft betaald, zullen wij u zo spoedig mogelijk, in ieder geval uiterlijk
binnen 14 dagen na de herroeping terugbetalen. Wij zijn gerechtigd te wachten
met terugbetaling totdat wij de producten hebben ontvangen of totdat u heeft
aangetoond de producten te hebben geretourneerd.
6. Bezwaren tegen de hoogte van de
facturen schorten de betalingsverplichting niet op.
Uitsluiting herroepingsrecht
Soms geldt er geen
herroepingsrecht voor u als consument.
Het betreft dan onder andere:
I. Geleverde diensten, maar alleen
als: - de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van
u
II. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met
andere producten.
III. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de
verzegeling na levering is verbroken.
IV. Ontvangen (software) licentie codes via e-mail of d.m.v. een (uitgeprint)
licentie certificaat.
Garantie
Voor
al onze nieuwe producten geldt minimaal een volledige garantie van één jaar.
Uitgezonderd hiervan zijn accu's, cartridges waarvoor een andere
garantietermijn kan gelden. Het kan zijn dat fabrikanten of importeurs van
producten of bepaalde onderdelen (zoals de harddisk/ SSD/ Flash-drives) een
eigen garantie bieden. Ook in het geval u een beroep op zo'n garantie wilt
doen, kunt u bij ons terecht. Als verkoper blijven wij dus te allen tijde uw
aanspreekpunt. Een garantie zal geen afbreuk doen aan uw wettelijke rechten.
Let op!
Wij maken
u er op attent dat rechten op de garantie kunnen worden verspeeld wanneer u
zelf veranderingen aanbrengt op de geleverde producten (zowel hard- als
software).
Klachten en klachtentermijn
Omdat
wij onze klanten een optimale service willen verlenen, vinden wij het
belangrijk van u te horen als u klachten heeft over onze dienstverlening. Doe
dit – mede om eventuele schade te beperken – zo snel mogelijk. Het is in uw
belang om uw klachten schriftelijk kenbaar te maken.
Als
u een klacht bij ons indient, zal die uiterlijk binnen 7 dagen worden
beantwoord. Hebben wij daarvoor meer tijd nodig, dan laten wij u binnen 7 dagen
weten wanneer u antwoord kunt verwachten.
Aansprakelijkheid
1. Wij zijn uitsluitend
aansprakelijk voor zover door de Wet bepaald.
2. Onze aansprakelijkheid is in
ieder geval beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door onze
verzekeraar wordt uitbetaald, doch zal in geen geval het totale bedrag van de
betreffende order te boven gaan, met een maximum van 5.000,-.
3. Wij zijn nimmer aansprakelijk
voor schade die is ontstaan of veroorzaakt door het gebruik of de
ongeschiktheid daartoe van het geleverde anders dan voor het doel waarvoor de
wederpartij het heeft aangeschaft en waarvoor het geleverde is bedoeld.
4. Wij zijn niet aansprakelijk
voor schade, van welke aard ook, doordat wij zijn uit gegaan van door de
wederpartij verstrekte onjuiste en/ of onvolledige gegevens, tenzij deze
onjuistheid of onvolledigheid voor ons kenbaar behoorde te zijn.
5. Wij zijn niet aansprakelijk
voor ontstane schade ten gevolge van niet of niet tijdige levering van zaken
bij restauraties of reparaties indien deze een gevolg zijn van omstandigheden
waaronder van ons redelijkerwijs geen nakoming kan worden verwacht.
6. Wij zijn niet aansprakelijk
voor beschadigde en/of verloren bestanden na service op een apparaat.
Privacyregeling
Wij
hechten veel waarde aan een duidelijk en transparant privacy beleid en hiervoor
gelden dan ook de volgende regels:
I. alleen die persoonsgegevens
worden verzameld die noodzakelijk zijn om onze dienstverlening aan de klant te
onderhouden en te verbeteren;
II. uw persoonsgegevens worden met inachtneming van de geldende
privacywetgeving verwerkt, opgeslagen en beheerd;
III. alle overige gegevens die onder onze ogen komen, worden strikt
vertrouwelijk behandeld (documenten, e-mails etc.). Uitzonderingen zijn die gevallen waarbij de wet ons noodzaakt gegevens door te geven aan bevoegde
autoriteiten.
IV. Indien er een back-up is gemaakt van een pc, laptop of tablet i.v.m. een
reparatie of installatie zal deze uiterlijk een maand na de gedane
werkzaamheden (veilig) verwijderd worden. Op uw verzoek kan dit altijd eerder.
Als
consument heeft u recht op inzage van uw persoonsgegevens. Deze gegevens sturen
wij u uiterlijk twee weken na uw verzoek om inzage toe. Op uw verzoek zullen
wij uw gegevens aanpassen of verwijderen indien dit noodzakelijk is en er geen
wettelijke bepaling bestaat waarbij geëist wordt dat de gegevens moeten worden
bewaard.